Pages

slot samarinda: ramadhan terakhir

sempena bulan puasa neh mcm yg korg tawu kan banyak drama yang tayang kt tv..NA tak lepaskan peluang la tok tok drama2 neh sume..almaklumlah..mcm korg tawu kan NA da tak keje...dok umh neh asyik tgk tv jew la..sebenarnye NA tertarik ngn slot samarinda yg baru jew ditayangkan minggu lepas..macam best la cite tu.mcm biasa lah tv3 kalo musim2 ramadhan neh mesti akan tayangkan cite2 ala islamic skit kan..korg ingat x lagi tahun lepas tv3 ada tayangkan cite SYURGAMU RAMADHAN..ingat x???if korg tak ingat try tgk gmbr kt bawah neh k..
korang da bleh ingat x???cite neh memg terbaik dari ladang..best gle cite neh..so tahun neh plak tv3 siarkan plak drama RAMADHAN TERAKHIR...cite neh baru jew 3 episod..tp setakat neh memg best la..layan jew..MZH pon layan gak taw..hehe
kebanyakan pelakon2 dalam drama neh mcm tak bape femes la..tp NA rase drama neh ada kekuatan citenye tersendiri..jom bace synopsis drama neh
sinopsis-  Ramadan Terakhir mengisahkan Hisham seorang usahawan yang berjaya berusaha membimbing isteri dan anak-anaknya untuk kembali ke jalan yang benar di sisi agama Islam. Dia disahkan mengidap kanser kronik dan mempu untuk bertahan beberapa bulan saja lalu bertekad untuk membetulkan semula haluan hidup beliau yang begitu tercemar dengan pelbagai dosa sepanjang hidupnya.

Perubahannya itu telah dipandang s...inis isterinya Mazni yang terus hanyut dibuai keenakan dan keseronokan. Apa lebih menyedihkan, anak lelaki mereka Daniel turut melakukan pergaulan dan perlakuan tanpa batas bersama teman wanitanya Rossa.

Pada masa yang sama Hisham sering bermimpi didatangi seorang wanita yang dikenali bernama Khadijah yang telah meninggal dunia. Kak Hawa, pembantu rumah mereka pula memutuskan untuk menamatkan perkhidmatannya. Kekosongan itu pula bakal di isi Sakinah seorang gadis bertudung, lemah lembut dan kukuh didikan agamanya. Pengambilan Sakinah sebagai pembantu rumah baru juga adalah satu agenda tersirat Hisham dalam melaksanakan misi kekeluargaannya. Siapakah sebenarnya Sakinah? Apakah maksud sebenar di sebalik kehadiran Khadijah dalam mimpi Hisham?


antara pelakon-pelakon yang terlibat adalah:

esma danial sebagai Hisham
tasha shilla sebagai sakinah..die neh memg laku skang..NA suke tgk die berlakon..die neh penah berlakon ngn nanu baharuddin dalam cite SAHARA..korg tgk x cite tu??
eyka farhana sebagai anna..actually neh 1st time NA tawu sape die neh..rupenye die neh penah berlakon cite JUVANA..
Fazlina Ahmad sebagai Mazni
Aeril Zafril sebagai Daniel
Anzalna Nasir sebagai Rossa

jangan lepaskan peluang tok tgk drama neh setiap ari Selasa-Khamis pukul 1030 malam kt tv3

created by
-NA & MZH-



No comments:

Post a Comment

Klu nk tawu lebih lanjut...korang click & bace la iklan nie..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...